assalammualaikum.
hari ni 25 februari 2014. tahniah untuk kawan-2 ku yang telah lulus ujian jpj. wuhuuu~ alhamdulillah. so yeahhh~ tomorrow will be my turn!!repeat yoww,,repeat!!hahaha *tebal muka*
kalau ikut kan tajuk " kebetulan " .... memang tak lah aku nak cerita pasal ujian jpj kan. memang out of toic lah. okay, let start our story. keke
entah mengapa, sejak dua menjak ni la kan, aku rasa macam apa yang berlaku di sekeiling aku seperti kebetulan. yaaa! aku ulang, KEBETULAN. haaa~siap caps lock uoollsssss..hahah. bkan apa, aku rasa macam ada something yang ingin ditunjukkan kepada aku dengan situasi yang berlaku di persekitaran ku sekarang.
aku rasakan bagai, perkara yang berlaku tu seperti ingin menunjukkan identiti diriku yang sebenar dan ingin menyedarkan diriku, cewwahhh~ hmmm, okay!!serius!!dua rius!!tiga rius!!I'M SO SERIOUS!!
tapi apa yang paling paling paling mengusik kalbuku ni la kan, apa yang kakak tu cakap sama aku. siapa kakak tu ? hmm,,biarlah diri ini sahaja yang tahu k :)
bila dengar punya dengar nasihat dari kakak tu, aku macam malu, macam takut, macam menyesal, macam kecewa sama diri sendiri, i dont know!!i just feel like i'm lost myself at that time!!huhuhu T.T
bila difikirkan balik, semuanya betul apa yang dikatakan oleh kakak tersebut sehiggakan membuatku berfikir 2 3 4 5 6 7 8 kali sebenarnya. hmmmmm.
" dek, kau masih muda, masih cantik, belajar lah dulu, ketepikan dulu perkara yang tidak penting, fokus dulu pelajaran "
" nanti kamu sambung belajar, mesti haluan akan berbeza kan, mesti dia pun akan jumpa seseorang di sana "
" kau anak sulung, kau sepatutya jadi contoh2 kepada adik-adikmu "
" nanti, jangan kecewa tersangat sangat kecewa k. pandai2 la kawal emosi. "
" jangan terlalu harapkan cinta tu, belum tentu dia akan jadi milikmu selamanya bukan ? "
sebenarnyaaa...masih banyak lagi,,bkan itu sejak,,tapi biarlah ia bermain di minda ku sekaran. im so confuse! what should i do ? T.T
to be honest, benda2 begini la yang senang untuk buat aku down sebenarnya, yaaaa~ try not to think too much,,but its for my own future, isnt ? * speaking giler *
aku cuma berharap agar aku dapat berubah ke arah yang lebih baik lepas ni. sebab semua orang pun buat salah kan ? nobody's are perfect, every person ca't run from doing a mistake,,
last from me,
" hidup ini adalah pilihan. semuanya bergantung sama diri sendiri sama ada mau pilih jalan yang baik atau tidak. sebab kita dikurniakan akal fikiran untuk berfikir, itulah hebatnya Allah ciptakan manusia "
love pyka :)
No comments:
Post a Comment