assalammualaikum..
hari ni awal pagi kita sudah berangkat ke kompleks sukan..tengok mssdt kali ke-47..wuhhuuu~ikut paiz lah..siapa lagi la kan..xD aku,,paiz,,sheyra,,afif sama feera..:)
at first,,aku sampai di tempat budak kp berkumpul..dorang wakil kontinjen smk tawau..seperti setiap tahun la :) seriously..aku pun ndak tau mau buat apa sana..sudahlah aku tiada siapa2 yang mau dibawa cerita kan..berdiri,,berjalan..itu jak la kerja ku..xD
bila turn dorang sudah mau masuk dlm kompleks tu...aku tersangat blurr..oh mann!!what i am going to do??with who??sedangkan paiz mesti ke tengah-tengah arena tengok dorang kawad..hmm,,takkan la aku pun nak tumpang sekaki ikut kan..dah lah panas..at last,,aku di kasi tinggal sama feera ( adik paiz ) :)
aku bawa la budak ni duduk..seriously,,aku sangat susah mau becakap sama si feera,,sebab setiap kali aku tanya,,dia hanya akan jawab " ndak tau " hahah. tapi, aku tetap jugak bawa dia bercerita.
" feera haus kah ?, mau beli air ? "
" ndak tau "
hahah..
terus aku bawa dia berjalan sebab aku tengok dia pun memang kepanasan..bayangkan la..sudahlah ramai orang..angin pun tiada..apa ndak panas kan..jadi,,aku bawa di bejalan pi kantin kejap..beli air..at last,,ada jugak la kami beli xD
lepas tu,,kembali ke tempat asal kami tadi..ngam2,,perbarisan pun mau mula..start dari situ la kami rapat!!hahaha entah kenapa,,dia makin menunjukkan reaksi positif sama aku..hehe aku tanya..makin panjang dia bawa aku bercerita..haha mungkin at first,,dia belum biasa sama aku..tu lah,,sebab,,sebelum ni,,kami jumpa begitu2 jak lah :)
to be honest,,i have a great time with her today!!:D
lepas habis acara tu,kami plan nak pegi makan. tempat biasa la kami pigi, nasi lalap.
bila feera dduk sebelah ku, aku pun tanya la
" feera mau makan apa, mi ka nasi ? "
" apa2 jak la "
hahaha...aku punya la bingung mau kasi makan apa dia..
at last..aku pilih,,abc special,,fries,,mi goreng ayam sama milo ais..hahah termasuk aku la sekali xD
makan punya makan..semua makanan yg diorder lgsung x habis!haha
membazir..membazir..huhu sorryyyy~
" kasi habis feera, nanti dia menangis kalau kita x makan "
" kau la kc habis, kau kan yg order "
" hahaha "
apa boleh buat lah..memang makanan x mampu sudah kc habis..terpksa lah dibuang bgtu jak :( huhu..
lepas dari makan tu, perjalanan untuk balik ke rumah diteruskan...
sampailah aku tiba dengan selamatnya di hadapan rumah..
ngam2 paiz cakap " tu ayah! "
aku macam.. " mana ayah ? "
eh eyaalaaa..ada ayah depan rumah..hehe
dapat la jugak ayah tengok sekejap bakal menantunya..*eh hahaha
sekalinya..bila aku mau masuk rumah..mau buka pintu la ni..
rupanya ayah kasi tinted lagi kereta vigonya..
aku macam..
"what ayah??belum sedar-2 lagi kahhh???mau berapa kali kenak saman baru mau sedar???ayah betul2 keras.. " hahahahhaha
love pyka
No comments:
Post a Comment