assalammualaikum..
okay..hari ni kita nak cerita pasal kejadian hari ni..
hari ini dalam sejarah.. " PYKA LANGGAR LARI WOII" hahahha
okayyy...agak menakutkan sebenarnya tadi..
kejadian berlaku kira-2 pukul 2.30 la bgtu,,,plan sebenarnya mau pigi eastern mau cari kasut..sekalinya..tengah2 mau cari parking tu..dapat la sdah ni kan..mau masuk la sdah ni..sekalinya " booom " hahhaha ya Allah..aku langgar kereta orang!!aku langgar kereta orang!!
ya Allah..aku kira-2 berutung sangat masa tu sebab orang nya tiada di situ..lepas aku reverse tu,,alhamdulillah,,keretanya tu tiada papa jugak..tapi apa yg membimbangkan.. kereta ku macam mana ? okay kahh??
jadi,,lepas tu aku terus lari..hahhaha LANGGAR LARI K!!hahaha masa tu..aku boleh faham sudah perasaan orang yang mengalami langgar lari ni..haha
lepas tu..aku pi area atas mau cari parking sekali nampak kereta ni la kan..sekalinya lepas parking tu...
ya Allah..kereta punya la teruk..habis tercalar..sudah la tercalar.bumper terkeluar lagi..aku punya lah panik masa tu..sebab..kereta yang aku guna tu kepunyaan bonda yang tersayang..hahaha
aku terus pergi workshop dekat2 situ..minta tolong macam mana lah kan..at last,,ada abang cina 1 tu,,tolong kasi masuk balik bumper tu..ya Allah,,lepas satu masalah masa tu,,masalah kedua..kesan calar!!macam mana mau kasi hilang??jadi,,plan pergi area batu 3 lah..pergi kc cantik balik kereta tu..sekalinya..tnya punya tanyak..around 200 lebih jugak kalau mau cat balik..hahahah
aku macam..kalau sekitar rm150 aku mc boleh concider lah sebab itu salah ku kan..at last..ndak boleh jugak..pigi lah masjid...sampai masjid,,perasaan memang risau sangat-2...
" apa mau cakap nanti ni ? "
" nanti dimarah ? "
" nanti x dibagi sdah bawa kereta ? "
persoalan menyelubungi hati kecil ini....huhu
lepas solat asar tu..terus direct pulang..hantar yani sama izah dulu..lepas hantar dorang tu..terus direct pulang ke rumah..huhu
memang kalau ikutkan hati masa tu..aku langsung x mau bagitau!!tapi aku beranikan diri jak..
my first step is..
aku ambil tangan mami terus cium..lepas tu
" tengok kereta ! "
" knp dgn kereta ? "
" langgar kereta orang tadi,,tapi kereta orang tu tiada papa,,kereta ni jak yang bercalar sikit "
" tu lah, baru kau tau "
the end.
hahhahahahha.aku punya la macam mau ketawa masa tu..langsung x dirisau dengan keadaan keretanya yang calar habis..hahahha
alhamdulillah...aku rasa macam mau sujud syukur jak masa tu..huhu
nasib baik x dimarah :)
conclusion : apa yang berlaku hari ni, akan ku jadikan sebagai pengajaran agar perkara yang sama tidak akan berulang kembali.
love pyka :)
No comments:
Post a Comment